De reis erheen en de eerste dagen

6 juli 2018 - Cairns, Australië

De eerste nachten in het hotel zitten erop. Kennelijk hebben we voor het eerst last gehad van een jetlag. Maar ja, 12 uur vliegen vanaf Schiphol naar Singapore en dan na drie uur op Shangi luchthaven in 6,5 uur naar Cairns. Onderweg deze keer weinig ruimte om te slapen of om even een stukje te lopen. Daardoor waarschijnlijk de eerste nacht slecht geslapen. Om de paar uurtjes wakker en uiteindelijk toch zo vast geslapen dat we bijna te laat waren voor het ontbijt. Maar goed. Zoals ze dat dan zeggen, weer een leermoment om het volgende keer iets anders aan te pakken. Shangi Airport is trouwens erg luxe en ook erg groot. We kwamen aan op terminal 4 en moesten voor de transfer door naar terminal 2. Maar dat doe je niet effe te voer maar met een terminal shuttle. Een elektrisch treintje / tram zonder machinist dat je in 10 minuten van de ene naar de andere terminal brengt. En dan is het 05.30 uur in de morgen en stervensdruk op dat vliegveld. En een luxe aan taxfree shops. Zoveel winkels hebben ze in heel Breda niet bij elkaar. Kolossaal zoveel. Donderdag zijn we naar de boulevard geweest en hebben de stad verkent. Kennelijk erg veel gelopen / geslenterd en daar hebben we zere voeten aan over gehouden. In de stad een prepaid telefoonkaart bij Optus gehaald en enkele kleine boodschappen gedaan. Vandaag komen Sieb en Rian aan in Cairns en gaan we die na 4 jaar weer een keertje begroeten. Zal weer gezellig worden met ophalen van oude en nieuwe nieuwtjes en weetjes. See you all next time.

1. Toos:
    6 juli 2018
    Jullie hadden ook meer met mij moeten gaan wandelen he dan hadden nu de voeten niet zeer gedaan 👟👟.
    En de slaap haal je ook wel in 😉
    Geniet samen van jullie super vakantie
  2. Thiely:
    6 juli 2018
    De heenreis zit er op .Dat betekend dat je nu kan gaan genieten. Ben benieuwd naar jullie spannende verhalen. Have gun..
  3. Thiely:
    Dat moet natuurlijk zijn HAVE FUN....
    Tot later
  4. Marie-Louise:
    6 juli 2018
    Zo....een pittig vliegreisje peoples.....maar jullie zijn er..😎 Leuk....eerst kennis en ontmoeten en dan gaan avonturieren....benieuwd naar de verdere schrijfsels.....groetjes
  5. Jos en corry:
    G'day mates.
    Stja dat is me wat met dat vliegveld. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Smeer je voetjes maar goed in. en jullie kunnen de marathon weer aan. and sleep well.
    Geniet vooral van jullie vakantie. Wij blijven wel hier in de tropen. tot horens.
    Jos en Corry
  6. Anneke Setiowaty:
    9 juli 2018
    lieve Riki en Miel,
    dank voor jullie reis up-date. vergeet pijnlijke voeten en vermoeidheid.
    Geniet van jullie avontuurlijke Australische vakantie
  7. Mariet van der Does:
    10 juli 2018
    Hoi Riki en Miel
    Heel fijne reis toe gewenst geniet ervan de komende maanden .